Med nyhetsbrev och e-postmarknadsföring vårdar och utvecklar du din relation med kunder och användare. En prenumerant låter dig kommunicera. Älska inkorgen!

E-post är en av vår tids mest använda verktyg för kommunikation. Samtidigt är det en både utskälld och underskattad kanal. Men rätt använt är e-postmarknadsföring din kanske bästa kontakt med kunder och användare.

Portabla Media har lång erfarenhet av hela processen kring nyhetsbrev, från att få dina besökare att vilja prenumerera till att skicka rätt budskap i rätt tid till rätt person.

Kontakta oss så berättar vi mer om e-postmarknadsföring

Men är inte e-postmarknadsföring omodernt?

E-post var centralt för att kommunicera i internets barndom – och är det än idag. Många klagar på e-post, men många gånger handlar det om att du får för många mejl som handlar om att du ska göra något på jobbet – och att den kommunikationen ofta har dålig struktur. ”Skjut inte på pianisten”. Med e-post kan du nå fantastiska resultat. Det handlar naturligtvis om vad du skriver i mejlet och hur mottagaren uppfattar det.

Alla vill ha 50 % i rabatt. Alla vill ha kärleksbrev. Ingen blir arg för att det kommer i mejlen.

E-postmarknadsföring är mycket mer än bara nyhetsbrev

Vad händer när du beställer något? Du får en bekräftelse med e-post. Vad är det bästa sättet att bli påmind om en webbplats? Bokmärke eller ett nyhetsbrev? Vad använder du för att skaffa ett konto på Facebook? Din e-postadress.

E-postmarknadsföring rymmer mer än bara nyhetsbrev, och det här är ofta ditt företags eller din organisations viktigaste korrespondens. ”Hej och tack för att du anmält dig som kund” – hur hanterar du idag ett sådant brev?

Läs mer om nyhetsbrev och e-postkommunikation i bloggen